ႏုိဝင္ဘာ ၁၉ရက္၊ အစုိးရပုိင္သတင္းစာတြင္ “တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား၏ အခြင့္အေရး ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း” (ေလ့ လာသိရွိအႀကံျပဳႏုိင္) ေဖာ္ျပထားသည္။ ထုိဥပေဒၾကမ္းတြင္ အခန္း (၉)ခန္း၊ ပုဒ္မေပါင္း ၃၀ ပါရွိသည္။
လက္ရွိ “၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ”တြင္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား အစဥ္အဆက္ ေတာင္းဆိုတုိက္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကသည့္ တန္းတူေရးႏွင့္ ကိုယ္ပုိင္ ျပ႒ာန္းခြင့္ အခြင့္အေရးမ်ား တိတိက်က် ခုိင္ခုိင္မာမာ ျပ႒ာန္းထားျခင္းမရွိ။ ဒီမိုကေရစီ စံခ်ိန္စံႏႈန္းမ်ားႏွင့္ မကိုက္ညီသျဖင့္ ျပင္ဆင္ရန္ (သုိ႔မဟုတ္) အသစ္ေရးဆြဲရန္ တာစူေနၾကသည့္အခ်ိန္လည္း ျဖစ္သည္။
ဤသို႔ေသာ အေျခအေန အခ်ိန္အခါတြင္ “တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ အခြင့္အေရး ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း” ေပၚထြက္ လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆုိသည္မွာ ႏုိင္ငံအတြင္းရွိ ဥပေဒအားလံုး၏ အေျခခံဥပေဒျဖစ္သည္ဟု
ဥပေဒပညာရွင္မ်ား က ဖြင့္ဆုိၾကသည္။
တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား၏ အခြင့္အေရးမ်ားကို အေျခခံဥပေဒ၌ တိတိက်က် ခုိင္ခုိင္မာမာ ထည့္သြင္းျပ႒ာန္းေပးရမည္၊ ကာကြယ္ေပးရ မည္သာ ျဖစ္သည္။ “၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ”၌ “တန္းတူေရးႏွင့္ ကိုယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္” အခြင့္အေရးမ်ား ျပ႒ာန္းထားျခင္းမရွိဘဲ လက္ ေအာက္ခံဥပေဒတစ္ခုကို ျပ႒ာန္း႐ံုမွ်ျဖင့္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား အစဥ္တစုိက္ ေတာင္းဆုိတုိက္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကသည့္ အခြင့္အေရးမ်ား ျပည့္ ျပည့္ဝဝ ရရွိႏုိင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေခ်။ သုိ႔ပါ၍ သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပလာသည့္ ဤ“ဥပေဒၾကမ္း”သည္ အခ်ဳိသပ္ လွည့္ဖ်ားမႈတစ္ခု သာ ျဖစ္သည္။ ဟန္ျပဥပေဒတစ္ခုသာ ျဖစ္သည္။
(မဆလ)၏ “၁၉၇၄အေျခခံဥပေဒ”တြင္ ေကာ္သူေလးကို “ကရင္ျပည္နယ္”၊ ခ်င္းဝိေသသတုိင္းကို “ခ်င္းျပည္နယ္”၊ တနသၤာရီတုိင္း(၁) ကို “မြန္ျပည္နယ္”၊ တနသၤာရီတုိင္း(၂)ကို “တနသၤာရီတုိင္း”၊ ရခိုင္တုိင္းကို “ရခုိင္ျပည္နယ္” ဟူ၍ သတ္မွတ္ေပးခဲ့သည့္ နည္းလမ္းမ်ဳိးပင္ ျဖစ္လိမ့္မည္။ (Karen Revolutionary Council-KRC ေစာဟန္တာသာေမႊး ေတာင္းဆုိသျဖင့္ ကရင္ျပည္နယ္ကို “ေကာ္သူးေလ” ဟူ၍ “စတိ”သေဘာ ကာလတစ္ခု အမည္တပ္ လုိက္ေလ်ာ ေခၚေဝၚေပးဖူးခဲ့ေသာ္လည္း ေနာက္ပုိင္းတြင္ ဖ်က္သိမ္းပစ္ခဲ့သည္ မဟုတ္ပါေလာ။ အုပ္စိုးသူမ်ားသည္ သူတုိ႔ဂြင္ထဲမဝင္မီ လုိက္ေလ်ာတတ္၏၊ ေဝေဝရႊန္းရႊန္း မစားရဝခမန္းလည္း ေျပာတတ္၏။ ဂြင္ထဲေရာက္သြားေသာ္ ေျပာခဲ့ေသာစကား/ ေပးခဲ့ေသာကတိတို႔သည္ ၿပီးၿပီးေပ်ာက္ေပ်ာက္ ရွိတတ္သည္ကို သတိျပဳၾကရမည္)
“၁၉၄၇အေျခခံဥပေဒ”တြင္ ျပည္နယ္မရရွိေသာ တုိင္းရင္းသားမ်ားသည္ “၁၉၇၄ အေျခခံဥပေဒ”အရ “ျပည္နယ္”ေတြ (သတ္မွတ္ဖြဲ႔စည္း ၍) ရလာခဲ့သည္။ ျပည္နယ္ေတြမရွိရာက ျပည္နယ္ေတြ ရရွိလာခဲ့၏။
ျပည္နယ္ရရွိလာခဲ့သည့္ တုိင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ ျပည္နယ္ရရွိထားၿပီးေသာ တုိင္းရင္းသားမ်ားသည္ “၁၉၇၄အေျခခံဥပေဒ”အရ “တန္းတူ ေရးႏွင့္ ကိုယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္” အခြင့္အေရးမ်ား တင္းျပည့္က်ပ္ျပည့္ ရရွိခံစားခဲ့ၾကရပါသလား။ ဤေမးခြန္းကို ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရေသာ သမုိင္းျဖစ္ရပ္မ်ားက လံုးဝ မရွိခဲ့ေၾကာင္း ရဲရဲဝံ့ဝံ့ပင္ ေခါင္းရမ္းျပေနပါသည္။
ဤ “ဥပေဒၾကမ္း” သည္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ အခြင့္အေရး ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္ အမည္တပ္ထားေသာ္လည္း သမၼတစိတ္ ႀကိဳက္ (လက္စြဲေတာ္႐ုပ္ေသး/ဓါးစာခံ/ဒုိင္းအျဖစ္ အသံုးခ်ရမည့္) တုိင္းရင္းသားေရးရာ ဝန္ႀကီးတစ္ဦးႏွင့္ တုိင္းရင္းသားေရးရာဝန္ႀကီး ဌာနတစ္ခု ခန္႔အပ္/ဖြဲ႔စည္းေရး ဥပေဒၾကမ္းသာလွ်င္ ျဖစ္သည္။ (ဥပေဒၾကမ္း၊ အခန္း ၄ ႏွင့္ ၅ ရွိ ပုဒ္မမ်ားကို ၾကည့္ပါ)
တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားအၾကား ယွဥ္ၿပိဳင္လုယက္စရာ “ဂြင္”တစ္ခု ဖန္တီးေပးလုိက္ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားကို တုိင္းရင္းသား(လူမ်ဳိး) ဝန္ႀကီးႏွင့္ ထိပ္တုိက္ “တည္”ေပးလုိက္ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ ငါးၾကင္းဆီႏွင့္ ငါးၾကင္းေၾကာ္သည့္သေဘာပင္။
“၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ”၌ တုိင္းရင္းသားအခြင့္အေရးမ်ား အျပည့္အဝ ျပ႒ာန္းေပးထားၿပီးျဖစ္သကဲ့သုိ႔ ထင္မွတ္မွားေအာင္ လိမ္လည္ လွည့္ျဖားသည့္သေဘာလည္း ျဖစ္သည္။ [အခန္း ၂ “ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား” ပုဒ္မ ၃ ပုဒ္မခြဲ (စ) ကိုၾကည့္ပါ]
တကယ္ေစတနာရွိ႐ိုးမွန္လွ်င္ “တန္းတူေရးႏွင့္ ကိုယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္” အခြင့္အေရးမ်ားကို အစကတည္းက အေျခခံဥပေဒတြင္ တိတိက် က် ခုိင္ခုိင္မာမာ ျပ႒ာန္းေပးရမည္ မဟုတ္ပါေလာ။ ထည့္သြင္းျပ႒ာန္းထားျခင္း မရွိလွ်င္လည္း အေျခခံဥပေဒတြင္ တိတိက်က် ခုိင္ခုိင္ မာမာ ထည့္သြင္းျပ႒ာန္းေပးရမည္။
လႊတ္ေတာ္အဆင့္ဆင့္က ျပဳလုပ္ျပ႒ာန္းလိုက္သည့္ ဥပေဒတစ္ခုသည္ တည္ဆဲအေျခခံဥပေဒကို မည္သုိ႔မွ် ေက်ာ္လြန္ႏုိင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေခ်။ (၂၀၀၈၊ အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၉၈ကို ၾကည့္ပါ)။ သုိ႔ပါ၍ ဤ“ဥပေဒၾကမ္း” သည္ “၂၀၀၈အေျခခံဥပေဒ”ကို ေက်ာ္လြန္၍ မရ ႏုိင္သည္မွာ ထင္ရွားသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဤ“ဥပေဒၾကမ္း”သည္ “၂၀၀၈အေျခခံဥပေဒ” ျပင္ဆင္ေရး (သုိ႔မဟုတ္) အသစ္ေရးဆြဲ ေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ မ်က္ေျချဖတ္ျခင္းျဖစ္ၿပီး “၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ” ေဘာင္ထဲသုိ႔ လွည့္စားသိမ္းသြင္းသည့္ ဥပေဒတစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔အျပင္ ဤ“ဥပေဒၾကမ္း”ပါ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား၊ လုပ္ပုိင္ခြင့္မ်ားကို အသံုးျပဳ၍ “တန္းတူေရးႏွင့္ ကိုယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္” အခြင့္အေရးမ်ားကို ေတာင္းဆုိ၍ မရႏုိင္ပါ။ (ဥပေဒၾကမ္း၊ အခန္း ၇၊ ပုဒ္မ ၂၀ ကိုၾကည့္ပါ)
(ဗိုလ္ေနဝင္း) ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီအစုိးရသည္ “တုိင္းရင္းသားစည္းလံုးညီၫႊတ္ေရးကို ကာကြယ္သည့္ ဥပေဒ(၁၉၆၄)” ထုတ္ျပန္၍ ႏုိင္ငံေရးပါတီ အဖြဲ႔အစည္း အသင္းအဖြဲ႔မ်ား ဖြဲ႔စည္းခြင့္၊ တည္ေထာင္လႈပ္ရွားခြင့္ စေသာ ဒီမိုကေရစီအခြင့္အေရးမ်ားကို ဖ်က္သိမ္းပစ္ခဲ့ဖူး သည္။ ယခုလည္း ဦးသိန္းစိန္ႀကံ့ဖြံ႔အစုိးရသည္ “တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ အခြင့္အေရး ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း”ျဖင့္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ အခြင့္အေရးမ်ားအား ပိတ္ပင္၊ ဟန္႔တား၊ လွည့္ဖ်ားရန္ မသင့္ပါ။
ယေန႔ လူမ်ဳိးေပါင္းစံုျပည္သူမ်ား မ်က္ျခည္မျပတ္ အာ႐ံုစုိက္ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ အေရးကိစၥမွာ ျပည္တြင္းစစ္ကို အၿပီးအျပတ္ရပ္စဲေရး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းမ်ား၊ တန္းတူေရးႏွင့္ ကိုယ္ပုိင္ျပ႒ာန္းခြင့္ အခြင့္အေရးမ်ား ျပည့္ျပည့္ဝဝ တိတိက်က် အာမခံႏုိင္ မည့္ အေျခခံဥပေဒတစ္ခု ေပၚထြက္လာေရးပင္ ျဖစ္သည္။
0 comments:
Post a Comment