ေသာင္းရင္းျမစ္ကိုျဖတ္၍ ဆီေမွာင္ခိုတင္သြင္းရန္ ပိုက္လိုင္းသြယ္တန္းထားသည္ကို ေတြ႕ရစဥ္
ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ေဒသရွိ
အဓိကကုန္သြယ္ေရးဇုန္ျဖစ္ေသာ ျမ၀တီနယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္မွတစ္ဆင့္ တရား၀င္
စက္သံုးဆီတင္သြင္းမႈက်ဆင္းေနျပီး အထူးသျဖင့္ ေမွာင္ခိုလမ္းေၾကာင္းမွသာ
တဖက္ထိုင္းႏိုင္ငံမွ တစ္ဆင့္တင္သြင္းမႈ မ်ားျပားေနေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးတြင္မူ
ပစၥည္းအမယ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားအား သြင္းကုန္ႏွင့္ပို႔ကုန္အတြက္
လိုင္စင္ေလွ်ာက္စရာမလိုေသာ ကုန္ပစၥည္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးထားျပီး
သြင္းကုန္တြင္မူ ကုန္ပစၥည္း ၁၉၂၈ မ်ဳိး၊ ပို႔ကုန္တြင္ ၁၅၂ မ်ိဳးကို
လိုင္စင္ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးထားေၾကာင္း၊ ယင္းကဲ့သို႔
ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးသည့္ပံုစံုမွာ HS code အမ်ိဳးအစားျဖင့္
ခြဲျခားသတ္မွတ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။
"နယ္စပ္ကေနျပီးေတာ့ အရက္၊ ဘီယာ၊
စီးကရက္ကလြဲရင္ တင္သြင္းမႈပိတ္ထားတာ မရွိပါဘူး။ ဒီမွာ
ျမ၀တီကုန္သြယ္ေရးဇုန္ကေန တစ္ရက္ကို ကုန္ကားအစီး ၁၀၀ ေက်ာ္၊ ၁၅၀
ေလာက္ေတာ့၀င္တယ္။ ကုန္သြယ္ေရးက အရင္ႏွစ္ေတြထက္စာရင္
တိုးတက္တယ္လို႔ေျပာရမွာပါ။ ဒါေပမဲ့လည္း ေမွာင္ခိုေတြမ်ားေနတဲ့အပိုင္းလည္း
ရွိတယ္။ ဒါေတြထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ခက္တယ္။ လုပ္တာေတာ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြနဲ႔
ခ်ိတ္လုပ္ေနၾကတာ။ စက္သံုးဆီဆိုရင္လည္း အဖြဲ႕အစည္းေတြကပဲလုပ္တာ။ ျပီးေတာ့
ႏြားတင္ပို႔ေတြလည္းရွိတယ္။တစ္ရက္ကို ႏြားက အေကာင္ ၇၀၀ နဲ႔ ၁၀၀၀
ၾကားသြားေနတာ။ စက္သံုးဆီအေနနဲ႔ကေတာ့ တရား၀င္သြင္းတာလာလည္းရွိတယ္။
တရားမ၀င္သြင္းတာက
ေဘးကြင္းလမ္းကေနသြားၾကတယ္။ ဆိုၾကပါစို႔ စက္သံုးဆီကို တင္သြင္းတဲ့အခါ ၁၂
ဘီးကားတစ္စီးကဆိုရင္ ေပပါအနည္းဆံုး ၂၂၀ ဆံ့တယ္။ ၂၂၀ ဆိုရင္ ဂါလန္အနည္းဆံုး
၁၁၀၀၀ ဆံ့တယ္။ ၁၁၀၀၀ ဆိုရင္ ေပါက္ေစ်းနဲ႔ဆိုရင္ က်ပ္သိန္း ၄၄၀ ေလာက္ရွိတယ္။
ေဆာင္ရမယ့္အခြန္က အေကာက္ခြန္က ၁ ဒသမ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ကုန္သြယ္ခြန္က ၁၀
ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ၀င္ေငြခြန္က ၂ ရာခိုင္ႏႈန္းဆိုေတာ့ ၁၃ ဒသမ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၊
ကားတစ္စီးကို သိန္း ၅၀ ေလာက္ေဆာင္ရမယ္။ ဆိုေတာ့
တရား၀င္လမ္းေၾကာင္းကမသြားေတာ့ဘဲ ကြင္းလမ္းကသြားတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ေတာ့
အခြန္နစ္နာပါတယ္"ဟု စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ
တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။
ျမ၀တီနယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးမွတစ္ဆင့္
နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈ ျပဳလုပ္ရာတြင္ ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ဧျပီလမွ
ႏို၀င္ဘာလအထိ စုစုေပါင္းကုန္သြယ္မႈ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁၁၆ ဒသမ ၈၈၂
ေဒၚလာသန္းရွိခဲ့ျပီး ယခုႏွစ္ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္မူ ဧျပီလမွ ႏို၀င္ဘာအထိ
စုစုေပါင္းကုန္သြယ္မႈ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၈၄ ဒသမ ၉ သန္းရွိခဲ့ေသာေၾကာင့္
ယခင္ႏွစ္ထက္ ကုန္သြယ္မႈပမာဏ ၆၈ ဒသမ ၀၂၅ သန္း ပို၍ကုန္သြယ္မႈျပဳႏိုင္ေၾကာင္း
သိရသည္။
ယင္းကဲ့သို႔ ကုန္သြယ္မႈပမာဏ တိုးတက္ေနေသာ္လည္း
နယ္စပ္ေဒသမ်ားတြင္ ေမွာင္ခိုလမ္းေၾကာင္းမွ သြားေနမႈမ်ားကုိ
တားဆီးရန္အခက္အခဲရွိေနျခင္းမွာ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ အားနည္းေသာေၾကာင့္
ယင္းကဲ့သို႔ ေမွာင္ခိုမ်ား အားေကာင္းေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
"ဒီလိုနယ္စပ္ေဒသမွာ
ေမွာင္ခိုေတြသြားေနတာ ျငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ဆက္စပ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္
မွန္မွန္ကန္ကန္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႔လိုပါတယ္။ တ႐ုတ္နယ္စပ္ဆိုရင္လည္း
တ႐ုတ္နယ္စပ္မို႔လို႔၊ ထိုင္းနယ္စပ္လည္း ထိုင္းနယ္စပ္မို႔၊ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ
အစိုးရရွိတယ္ဆိုေပမယ့္ အစိုးမရတဲ့ေနရာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။
လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္းေတြရွိေနေတာ့ သူတို႔ရပ္တည္ေရးအတြက္ သူတို႕ကလည္း
ေငြရွာဖို႔လိုလာတယ္။ အစိုးရဘက္ကလည္း သူတို႔ျပည္နယ္ထဲမွာ
ႏိုင္ငံျခားကုမၸဏီေတြကို လုပ္ကြက္ေတြခ်ေပးေတာ့ သူတို႔ကလည္း
သူတို႔ရပိုင္ခြင့္လို႔ထင္တယ္။ သူတို႔ဘက္ကလည္း ထင္စရာရွိတယ္။
အခုကရတဲ့သူကရသလို လုပ္ယူတဲ့သေဘာျဖစ္သြားျပီ။ အဲဒီေတာ့ အားလံုးက
ရသေလာက္ယူေနၾကတာ ေျမစာပင္ကေတာ့လူထုပဲ" ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံေရး
ေလ့လာသံုးသပ္သူတစ္ဦးကဆိုသည္။ ေမွာင္ခိုကုန္တားဆီးေရးအတြက္ Mobile Team
အဖြဲ႕အား ဖြဲ႔စည္း၍ ေဆာင္ရြက္ေနေသာ္လည္း ေမွာင္ခိုကုန္ကူးမႈမ်ား
ဆက္လက္ရွိေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အမွတ္တရ ရွင္းတမ္း ႏွင့္ မန္ဘာ၀င္နည္း ( ဖတ္ျဖစ္ေအာင္ဖတ္ေပးၾကပါ )
-
ရွင္းတမ္း
*******
အားလံုးေသာ ၀ါတနာ တူ ညီ အစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ား မဂၤလာပါ .။ ကြ်န္ေတာ္က ေတာ့
ဒီဆိုဒ္ရဲ့ Admin အေနနဲ ့၀င္ေရာက္ေရးသားေနတဲ ့ေနသာ (kingboyonline@gm...
4 years ago
0 comments:
Post a Comment