ေန၀န္းနီ (မႏၲေလး) ဒုတိယဆုရ႐ွိ ခဲ့ေသာစာမူေဆာင္းပါးေလးပါ.. ။ ။
“အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမွဳ ထိန္းသိမ္းေရး”
____________________________
ကမာၻေျမပံုအလယ္တြင္ ေဒါင္းပ်ိေလးမေလးသဖြယ္ ေၾကာ့ေမာ့တင့္တယ္
အသေရလွ်မ္းေနေသာ တိုင္းျပည္သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ အမိျမန္မာႏိုင္ငံျဖစ္ပါသည္။
ေစတီဘုရား ၊ တန္ေဆာင္း ၊ေက်ာင္းကန္တို႕ျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေသာ
အမိျမန္မာႏိုင္ငံကို ခ်မ္းေျမ႕ၾကည္ႏူးဖြယ္ “ေရႊႏိုင္ငံ” အျဖစ္
ကမာၻကအသိမွတ္ျပဳထားပါသည္။တရားရိပ္ေငြ႕တို႕ျဖင့္ ေအးျမျဖဴစင္ေသာ အမိျမန္မာ ႏုိင္ငံသည္ ျပာလ့ဲေသာ
ေရျပင္ ၊ စိမ္းလန္းေသာ ျမယာေျမ တို႕မွေပါက္ဖြားလာေသာေရႊ၀ါေရာင္စပါးမ်ား ေရႊသား ၊ စိန္ ၊ ေက်ာက္ စေသာ
ရတနာအလွမ်ားျဖင့္ ေရာက္႐ွိလာေသာ မည္သူမဆို အပူကိုတိမ္း ၿပီး ရင္ကိုၿငိမ္းေစေသာ ေ႐ႊရည္လိမ္းသည့္
အမိေျမျဖစ္ပါသည္။ ဧရာ၀တီ ၊ ေ႐ႊလီ ၊ ကစၧပနဒီ ႏွင့္ ျမစ္မျမစ္ငယ္ အသြယ္တို႕တြယ္တာေပါင္းစည္းကာ
ျဖတ္သန္းစီးစင္းေသာ အမိေျမ ကခ်င္ ၊ ကယား ၊ ကရင္ ၊ခ်င္း ၊ မြန္ ၊ျမန္မာ ၊
ရခိုင္ ၊႐ွမ္း စေသာ တိုင္းရင္းသားေပါင္းတို႕ မွိတင္းေနထုိင္ရာျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာ့ေျမတြင္ေန၊ ျမန္မာ့ေရကိုေသာက္ ၊
ျမန္မာ့ေလကို႐ွဴကာ ႀကီးပ်င္းလာေသာ ျပည္ေထာင္စုဖြားတိုင္းရင္းသားအားလံုး၏
ဂုဏ္ေရာင္သည္ကမာၻတြင္ ထြန္းေျပာင္ခဲ့ေပသည္။ “သူ႕ႏိုင္ငံစား သံမွဳန္ ႔စား
မွတို႕ဓားတံုးမည္” သက္တည္ေလာ့ဟုဟစ္ေၾကြး ႏိုင္ေသာ ျမန္မာ့သတိၱကို
ကမာၻကသိခဲ့ပါၿပီ။ ထို႕သို႕ေသာ သတိၱအရာတြင္ ထူးခၽြန္ေျပာင္လွေသာေၾကာင့္
ျမန္မာတို႕ကို လူ႐ိုင္းမ်ားဟု သတ္မွတ္ေခ်က မွားေပမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္
လူယဥ္ေက်းမ်ားျဖစ္ေၾကာင္းကို ယဥ္ေက်းမွုအထြတ္ထိပ္ေရာက္ခဲ့ျခင္းက သက္ေသတည္ေနေသာေၾကာင့္ပင္ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးအျဖစ္ ကမာၻေပၚတြင္ တည္တံ့႐ွည္ၾကာစြာ ေနထိုင္ေရးအတြက္ ယဥ္ေက်းမွဳသည္အေျခခံအုတ္ျမစ္ျဖစ္သည္။
ယဥ္ေက်းမွဳအေျခမခိုင္ပါက လူမ်ိဳးမ႑ိဳင္ယိုင္လဲသြားမည္ ။ ထို႕ေၾကာင့္
မည္သည့္လူမ်ိဳးမဆိ ု မိ မိတို႕ဆိုင္ရာ ဆိုင္ရာ
ယဥ္ေက်းမွဳကိုထိန္းသိမ္းေပးရပါမည္။ ျမန္မာ ႏိုင္ငံတြင္
ေနထိုင္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသူ ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံသား တိုင္းသည္လည္းျမန္မာယဥ္ေက်းမွုကို ထိန္သိမ္းၾကရပါမည္။ျမန္မာ
ယဥ္ေက်းမွုလြန္စြာအဆင့္တန္းျမင့္ခဲ့ပါသည္။ လက္ညိွဳးထိုးမလြဲႏိုင္ေလာက္ေအာင္
လက္ရာေျမာက္ေစတီ ၊ ဘုရားမ်ားက ညႊန္ျပေနသည္။ ေက်က္စာမ်ား ၊ ေပစာမ်ား ၊
မင္စာမ်ား ၊ ေခါင္းေလာင္းစာမ်ားက ျမန္မာ့္စာေပအဆင့္တန္းကို ေဖာ္ျပေနသည္။
လွပႏုႏြဲ႕ေသာ ပန္းခ်ီလက္ရာမ်ားက ၊ ဖုထစ္ၾကြရြေနသာ ပန္းပုလက္ရာမ်ား
ကျမန္မာအႏုပညာ အခန္းက႑ကိုတစ္ခန္းလွစ္ျပျပန္သည္။ ၿပိဳးျပက္လင္းေနေသာ အေဆာင္နန္းေတာ္မ်ား ၊ အ၀တ္အစားအသံုးအေဆာင္မ်ား ကျမန္မာ့လူေနမွဳအဆင့္တန္းကို လက္ညိွဳးထိုးျပသည္။
ျမန္မာတို႕၏ ယဥ္ေက်းခဲ့ေသာ ဓေလ့စ႐ိုက္ အမူအက်င့္ထံုးစံတို႔၏
သိမ္ေမြ႔ႏူးညံ့မွႉ ၊ သာယာေပ်ာ့ေပ်ာင္းမွဳ ၊ ခ်ိဳသာယဥ္ေက်းမွု တို႔ကား
ကမာၻေပၚတြင္ အယဥ္ေက်းဆံုးဟု ေျပာစမွတ္ျပဳပါ ေပသည္။ ထိုမွ်ယဥ္ေက်းခဲ့ေသာ
ဓေလ့စ႐ိုက္တို႕ ကို မေမွးမွိန္ မေပ်ာက္ ကြယ္သြားေအာင္ ထိန္းသိမ္းရမည့္
တာ၀န္ကို ျမန္မာလူမ်ိဳးတိုင္း ဦးလည္မသုန္ေဆာင္႐ြက္သင့္သည္။ မိဘ ၊
ဆရာသမားစေသာ အနေႏၲာ အနႏၲဂိုဏ္း၀င္ေက်းဇူး႐ွင္သကဲ့သို႕
ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကိုမဆိုထားဘိ ၊ မိမိထက္အသက္တစ္ရက္ ၊ တစ္မိနစ္ႀကီးေသာသူ
ကိုပင္ ဂါရေ၀ါစ ၊နိ၀ါေတာစ တရားတို႔ျဖင့္ ႐ိုေသကိုင္းညြတ္စြာ ဆက္ဆံရေပမည္။
ဟီရိၾသတၱပၸ တရားႀကီးမားျခင္းသည္လည္း ျမန္မာ့အစဥ္အလာဓေလ့ျဖစ္သည္။
လံုႏိုင္သမွ် လံုေအာင္ ဖံုးကာ အ႐ွက္အေၾကာက္တရားႀကီးမားကာ
လံုၿခံဳစြာေနတက္ၾကသည္။ထို႕ေၾကာင့္ ေ႐ွးလူႀကီးမ်ားက အမ်ိဳးသမီး (မိန္းကေလး)မ်ားကို “လံုမ”ဟုေခၚတြင္ေစသည္။ဒီေခတ္အခါတြင္ ေ႐ွးလူႀကီးမ်ား၏ စကားကိုျပင္ရေတာ့မည္။အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္
မိန္းကေလးမ်ားသည္ လံုခ်ံဳစြာမ၀တ္ၾကေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ထိုသို႔ေသာ
လူမွဳေရး ဆိုင္ရာ ၊ ၀တ္စားဆင္ေရးဆိုင္ရာ ယဥ္ေက်းမွဳတို႕သည္ ယခုအခါ
ေမွးမိန္စျပဳေနၿပီ ။ ထိုသို႕ေသာေမွးမိွန္ခ်င္းသည္ပင္လွ်င္
ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီးခ်င္းလမ္းမေပၚသုိ႔ ေလွ်ာက္ေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာတို႕တစ္ခ်ိန္က ဂုဏ္ယူစြာ၀တ္ဆင္ခဲ့ၾကေသာ ပင္နီအက်ီၤ ၊
ခ်ိတ္ထဘီ ၊ထိုင္မသိမ္း စသည္တို႕ သည္ အခမ္းနားတို႕တြင္သာ၀တ္စရာအျဖစ္
သေဘာထားျခင္းကို ခံလာရသည္။ ျမန္မာ မိန္းကေလးမ်ားသည္ ရင္ဖံုး အက်ႌေနရာတြင္
တီ႐ွပ္ကိုေခါင္းကစြပ္ ၊ လည္ဟိုက္မေပၚတေပၚမ်ား ၀တ္လာၾကသည္။ ခ်ိန္ထဘီေနရာတြင္
ဂ်င္းေဘာင္းဘီ ၊ စေတာ့လ္ကင္ ၊ ၀မ္းကြာတား ၊
ေပါင္တိုစကပ္တိုမ်ားေနရာယူလာသည္။
ေခတ္ေရစီးေၾကာင္း လိုက္သည္ကို မေျပာလိုေပ။မိမိကို္ယ္ ကို လံုၿခံဳစြာ၀တ္ရန္
ျဖစ္ေပသည္။ ျမန္မာ့ေယာက်ာၤးေလးမ်ားသည္ ထိုနည္းတူပင္။
ကမာၻကပင္ေလးစားရေသာအတုယူ၀တ္ဆင္ရေသာ ျမန္မာအ၀တ္စားမ်ားကို ျမန္မာတို႕ သည္အဘယ္ေၾကာင့္ ေလးစားဂုဏ္ယူစြာ မ၀တ္ဆင္ၾကသနည္း။အေျဖက႐ွင္းပါသည္။
ကူးလူးဆက္ဆံရတက္ေသာ သေဘာအရ အေနာက္တိုင္း ယဥ္းေက်းမွဳတုိ႔အဟုန္ျပင္းစြာ
ထိုးေဖာက္၀င္ေရာက္ လာေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာတို႕သည္ မိမိယဥ္ေက်းမွု ကို
မိမိမွမထိန္းသိမ္းလွ်င္ ထိန္းသိမ္းေပးမည့္သူမ႐ွိေပ။
တိုင္းျခားသားတို႕ကလည္း ျမန္မာတို႔ကို စိတ္ဓာတ္ေရးရာအရလည္းပ်က္စီးေအာင္
တိုက္ခိုက္ၾကသည္။ျမင့္မတ္ ခိုင္က်ည္စြာတည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ
ယဥ္ေက်းမွဳမ႑ိဳင္ႀကီးကို ပ်က္စီးၿပိဳလဲသြားေအာင္
အေနာက္တိုင္ယဥ္ေက်းမွဳတို႕ျဖင့္မွိဳင္းတိုက္ေနၾကသည္။ထိုအခ်က္ကို
ျမန္မာလူငယ္တို႕သိျမင္လာကာ တြန္းလွန္ၿဖိဳဖ်က္ရေပမည္။ အေ႐ွ႕ သည္
အေ႐ွ႕သာျဖစ္ၿပီး အေနာက္သည္အေနာက္သာျဖစ္သည္။ ေရေျမခ်င္း
၊ယဥ္ေက်းမွုဓေလ့စ႐ိုက္မတူ ညီေသာေဒသမွ လူႏွစ္ဦးကို
တစ္သားတည္းျဖစ္ေအာင္ေပါင္းစပ္မရႏိုင္ေပ။ သို႕ေသာ္
တစ္ႏိုင္ငံႏွင့္တစ္ႏိုင္ငံသည္ကူးလူးဆက္ေနသည္။ထိုသို႕ကူးလူးရာတြင္ယဥ္ေက်းမွဳသည္ တစ္က႑ပါ၀င္ေနသည္။
၀င္ေရာက္လာေသာ ယဥ္ေက်းမွဳ ထဲတြင္ ေကာင္းသည္ေရာ ဆိုးသည္ပါ ေရာေႏွာပါ၀င္ေနသည္။၀င္ေရာက္လာေသာယဥ္ေက်းမွဳကို လက္မခံရဟု တံခါးပိတ္၀ါဒကိုလက္ခံက်င့္သံုးေနမရေပ။ ခ်င့္ခ်ိန္တက္ေသာဥာဏ္ျဖင့္ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားကာေ႐ြးခ်ယ္လက္ခံရေပမည္။အတိတ္ကျပခဲ့ေသာ
အေဟာင္းတိုကထဲတြင္ မေကာင္းသည္မ်ားလည္းပါတက္ရာ ထိုအရာမ်ားကို ဖယ္`ရွားၿပီး
ေကာင္မြန္စြာအစားထိုး႕ေပမည္။ အေဟာင္း၀ါဒျဖစ္ေစ ၊ အသစ္၀ါဒျဖစ္ေစ
တစ္ဖက္စြန္းေရာက္ ဆုတ္ကိုင္မထားဘဲ မွ်တစြာ ျဖင့္ယဥ္ေက်းမွုမေပ်ာက္ကြယ္သြားေအာင္ ထိန္းသိမ္းရေပမည္။ယခုေခတ္ျမန္မာလူငယ္အခ်ိဳ႕သည္ ထိုသေဘာမ်ိဳး မ႐ိွဘဲ ၀င္ေရာက္လာသမွ်ေသာ တိုင္းျခားယဥ္ေက်းမွဳမ်ားကို အတုခိုးကာ လိုက္လုပ္တက္ၾကသည္။ႏိုင္ငံျခားကား ၊ ကိုရီးယားကားထဲတြင္ ေရခဲေသာတိုင္ျပည္ကမင္းသားသည္ကုတ္အက်ႌအရွည္ ႏွင့္ေဘာင္းဘီအထူႀကီး၀တ္သည္မွာ စိတ္ပ်က္စရာမေကာင္းေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ကဲ့သို႕ေသာ ပူအိုက္ေသာေဒသတြင္အတုခိုး၀တ္ဆင္ေသာလူငယ္အခ်ုိဳ႕ကားစိတ္ပ်က္စရာေကာင္းလွသည္။ယခုေခတ္လူငယ္အခ်ိဳ႕သည္
ဟစ္ေဟာ့ေတးမ်ား ကိုသိကၽြမ္း က်င္ၾကေသာ္လည္း ခ်စ္သမွ်ကိုပတ္ ပ်ိဳး
ဆိုသည္ကို နားတြင္ မၾကားဖူးဟု ဆိုသည္မွာ ရင္နာဖြယ္ေကာင္းလွသည္။လွပႏုေထြးေသာ
ျမန္မာစာျမန္မာကဗ်ာတို႕ကို ျမတ္ႏိုးတန္ဖိုုးထားမည့္အစား
တိုင္းျခားစာတိုကို မွပိုမိုစိတ္၀င္စားကာ တက္ခ်င္သည္။ ကမာၻသံုး အဂၤလိပ္စာ
စကားေျပာ သင္တန္းမ်ားတက္ေရာက္ခ်င္းကိုမေျပာလိုေပ
။ ဥပမာ ။ ။ ကိုယ့္ျမန္မာလူငယ္အခ်င္းခ်င္း ေတြ႔ၾကေသာအခါ
“မဂၤလာပါ”ဟုႏွဳတ္ဆက္ရမည္အစား ေနာက္တိုင္း (ကိုရီးယား)ဇာတ္ကားထဲကလို
“အညာစေရာ္” ဟုႏွုတ္ဆက္ၾကသည္။ ထို႕အတူပင္ ေနေကာင္းလား
စားၿပီးလားလို႕ေမးေသာအခါ ဟုတ္ကဲ့ပါ ဟုေျဖရမည္အစား “ရဲ” ဟုေျပာဆိုၾကသည္။
ဆိုလိုသည္မွ ဆုတ္ယုတ္ခ်င္းျဖစ္ေပသည္..။ ။
ထို႕သို႕ေသာသူမ်ားလာပါ ခက္ေခ်လိမ့္မည္။ ပ်က္စီးစျပဳလာၿပီျဖစ္ေသာ
ျမန္မာလူငယ္တို႕သည္ လူႀကီးမ်ား ကထိန္းသိမ္းရေပမည္။ လူငယ္သည္ ေပါ့ေပါ့ေန
ေပါ့ေပါ့စားတက္ေသာ သေဘာ`ရွိေသာ္လည္း ရဲရင့္တည္ၾကည္ ၿပီး အနာဂတ္ကို
တည္ေဆာက္ႏိုင္ရမည္။ ျမန္မာလူငယ္တို႕မိိမိတို႕ယဥ္ေက်းမွုကို ျမတ္ႏိုးလာေအာင္ ထိန္းသိမ္းလာတက္ေအာင္ သြန္ သင္ေပးရမည္။ စက္မွဳ႕ပညာအရတြငထိပ္တန္းေရာက္ေနေသာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသည္
`ရိုးရာယဥ္ေက်းမွဳကို မေပ်ာက္ပ်က္ေအာာင္ ထိန္းသိမ္းထားသည္ကိုအတုယူသင့္သည္။ျမန္မာယဥ္ေက်းမွဳထိန္းသိမ္းေရ သည္ ျမန္မာတစ္မ်ိဳးသားလံုး၏တာ၀န္ျဖစ္ေပသည္။သာယာေသာ တံတ်ာေတ႐ွင္ အသံမ်ားကိ ုနားေသာတ၀ယ္ခ်ိဳၿငိမ့္ေသာလွပႏုႏြဲ႕ေသာစာတို႕ျဖင့္
ျမန္မာဂုဏ္ကိုျမင့္တင္ရင္း က်က္ေသေရအလြန္႐ွိေသာ ျမန္မာအမ်ိဳးသား၀တ္စံု ၊
ျမန္မာ့အမ်ိဳးသမီး၀တ္ စံုတို႕ျဖင့္ ျမန္မာအလွကိုေဖာ္ထုတ္ျပသရင္း တလက္လက္
ေတာက္ပေနသာ ဓားဦးတို႔ျဖင့္ ျမန္မာ့ဇာတိမာန္ ကိုေထာက္ျပရင္းတိုးတက္ေသာ
သာယာေသာျပည္ျမန္မာသို႔ ဦးတည္ေလွ်ာက္လွမ္းရင္းတို႕ျဖင့္ ျမန္မာ့အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမွဳအစဥ္လာကို သမိုင္းေပးတာ၀န္အျဖစ္ ထမ္းေဆာင္ရေပမည္…. ။ ။
သို႔မွသာသူငါ`ရွဳ႔ေမာရေသာ ေရာင္စံုေႏွာသည့္ ခ်စ္ေသာအမိႏိုင္သည္
ကမာၻအလည္တြင္ တင့္တယ္ထည္၀ါစြာ ရပ္တည္ႏိုင္ေပမည္..။
။ျမန္မာယဥ္ေက်းမွဳျပည့္၀စြာတည္ေဆာက္ထားေသာ အမိျမန္မာႏိုင္၏ အလွကိုမည္သို႕ေသာ ပန္းခ်ီဆရာက ေဆးမီျခယ္သႏိုင္ပါမည္နည္း…..။ ။ ။
ေန၀န္းနီ (မႏၲေလး)
0 comments:
Post a Comment